Ziggo

Afgelopen donderdag werd ik overdag gebeld. Ik heb vakantie dus ik nam op en hoorde een vriendelijk opgewekte Ziggo meneer aan de andere kant van de lijn. Hij wilde mij beschermen tegen ’teveel betalen’ voor internet, TV en telefoon. Normaliter kap ik af en geef aan dat ik dit allemaal niet wil en niet eens aan wil horen maar de vakantiestemming maakte mij (kennelijk) week…

Ik kan, als mijn T-mobile contract is afgelopen via de overstapservice van Ziggo over op sneller internet voor minder geld! Ik opper nog even dat ik niet sneller hoef, alles gaat al zo snel. De meneer geeft aan dat ik dat wel wil, sneller. ‘Hoeveel snelheid heeft u nu??’ Ehm….. ‘Ah ik zie dat u nu 50mb heeft!’ Nou nee, dat klopt niet want ik heb 70mb, een gratis upgrade vanwege meerdere T-mobile abonnementen op 1 adres.. Ik kan 10x die snelheid krijgen (de beste man hoort me niet eens..ik heb geen 50mb ik heb 70mb) en dat zou toch heerlijk zijn? Nee…ik wil dit niet! Ik wil in elk geval niet zomaar ja zeggen en eerst nadenken en onderzoeken. Eerdere overstappen (energie, tv enz.) waar dan ook heen hebben mij geen voordeel opgeleverd zover ik mij herinner, alleen maar gedoe.

‘Nu gaan we naar de TV…wat heeft u nu?’ Ik geef geen antwoord en zeg dat ik denk dat hij mij dat precies kan vertellen. Ik kan natuurlijk niet opnemen, nee natuurlijk niet. Ik heb geen box met harde schijf, nee die heb ik niet. Ik heb een x aantal kanalen.. Daar haak ik in; ik heb ook daar weer een gratis upgrade van T-mobile vanwege meerdere…. Hij onderbreekt me, ik heb als ik hem moet geloven de slechtste TV zender keuze ever. Gedeprimeerd en het gevoel hebbende dat ik mezelf enorm tekort doe vraag ik de beste man bedenk tijd. Is het mogelijk dat hij mij morgen weer belt om te horen wat ik heb besloten? Dit opperen kost mij enorm veel energie, ik wil zeggen; Kom maar op met die Ziggo…als jij maar op pleurt!! Ik realiseer me dat dit precies zijn psychologische spelletje is en ik vraag dus helder en zakelijk om bedenktijd.

Ik onderzoek kort op het net of Ziggo nou slechter of beter is en ik kom tot de conclusie dat ik de verkoop meneer van Ziggo stom vind. Heel subjectief en T-mobile is liever en roze, dat ook nog. De prijs van Ziggo LIJKT lager te liggen maar dan moet ik wel een 2 jarig contract afsluiten. Het internet van Ziggo IS sneller maar ik gebruik het niet. De tv box van Ziggo heeft een harde schijf maar we hebben ook gewoon uitzending gemist en een Chromecast voor gratis. Dief van mijn eigen portemonnee of niet, ik doe het niet, geen Ziggo. Ik zal het keurig vertellen morgen aan de telefoon.

Hij belt; ‘En wat heeft u besloten?’ Als ik zeg dat ik het niet doe wil hij weten waarom niet? Hij komt met allerlei tegenargumenten op alles wat ik zeg. Ik voel me klein en geïntimideerd, hier ben ik hormonaal niet op ingesteld vandaag. Als hij zegt; ‘ja maar mevrouw op alles wat ik zeg geeft u een tegenargument, zo gaat het natuurlijk niets worden’ voel ik mijzelf boos worden. Ik zit bij de bushalte en het boeit me niets meer… ik geef kort en duidelijk aan dat ik GEEN Ziggo wil en dat de reden daarvoor geheel de mijne is en ik mijzelf niet wens uit te leggen. Ik sluit af met een luid; en ik vind je stom doen!

Hij verbreekt de verbinding die tot stand werd gebracht met behulp van T-mobile. Dag Ziggo, succes met de verkoop.

Deel en volg!